Bullerskärmar längs sträckan Motala - Mjölby

Ett av våra största projekt vi haft är dubbelspårsutbyggnaden på sträckan Motala – Mjölby. Här har vi moterat ca fem kilometer bullerskärm längs det nya spåret. Projektet utfördes åt Peab med slutkund Trafikverket och omsatte ca 40 MKR        

- Rören hamnade bara 4,5 meter från järnvägens mitt. Vi kunde komma så nära eftersom vi inte gräver och det betydde dessutom att vi inte underminerade marken. Viktigt vid en järnväg, påpekar Tonny Werlemalm, VD på Grundtuben

Merparten av bullerskärmarna monterades på markfundament men även på tre broar, den ena över Göta Kanal. Här fick vi visa prov på en av våra styrkor – flexibilitet. Att montera fundament på en bro kräver att man är både flexibel och lösningsorienterad.

Därför ska du välja oss

Patenterad metod

Patenterad metod

Grundtuben använder en patenterad metod som ger en unik förankring i marken.
Flexibilitet

Flexibilitet

I både produkten och i vårt sätt att agera lösningsorienterat. Produkten kan borras i berggrund och finns i olika storlekar beroende på markegenskaper.
God totalekonomi

God totalekonomi

Metoden ger god totalekonomi eftersom den är snabb och effektiv att installera.
Den fjärde komponenten

Den fjärde komponenten

Grundtuben tar helhetsansvar för varje enskild del i projekten. Det gör oss idag unika på marknaden.
Låg miljöpåverkan

Låg miljöpåverkan

Grundtuben har en mycket låg miljöpåverkan under byggnadstiden.